Heldag hos mormor

Igår var Erik borta så jag och Jonah bestämde oss för att gå hem till mormor och morfar över dagen. 
Det var minst sagt jättetrevligt, och dessutom skönt att få komma ut lite och göra något annat än att sitta hemma. Det blir mycket sånt ändå nu när jag är mammaledig. 
Mamma hade gjort kättfärslimpa och bakat rulltårta, så det blev verkligen helgmat för oss. 

Jonahs favoritsyssla där var att kolla sig Själv i spegeln. Det var det enda som hjälpte när han var riktigt ledsen. 

För övrigt tog han en tupplur med morfar och lekte med mormors ansikte och glasögon. Han satt också ett tag i deras barnstol och det är helt oroligt hur stark han har blivit! Snart kan han sitta där mycket längre stunder :)


Jag fick också lite kvalitetstid med mamma, vilket alltid numera får mig att tänka.
Hur ska jag kunna vara som min mamma varit mot jonah?
Hur ska jag kunna trösta, ge råd, lyssna och visa kärlek som gjort mot mig.
Hur ska jag kunna ha det tålamodet, den givmildheten och den förståelsen som hon haft mot mig? 

Jag antar att det är en livslång resa. 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback