Storätaren nr 1!

Nu var det längesedan jag skrev här, men jag får skylla det på att det varit rätt så mycket här hemma den senaste tiden. 


Idag har Jonah iallafall verkligen visat vad han går för i matväg.
Han har ju sedan ett tag tillbaka fått smaka lite mat av oss, typ potatis och banan och så, och han har tyckt allting varit gott och ätit det han fått.
Men idag har han verkligen ätit mer än vanligt! 
Det var flera gånger idag som jag skulle amma honom, och han bara inte ville.
Jag försökte länge förstå vad han ville, eftersom han visade alla tecken på att trots allt vilja äta.
Tillslut kom vi på det, och så fort han fått första skeden med majs och potatispuré så var han nöjd. 
Han klämde även i sig päron, och mango och banan.


Majskroken fick också göra entré idag och det var något som jag iallafall tror Jonah gillade. Han höll den mest i handen och kladdade med den, men då och då åt han lite också. 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback