Den bästa stunden på dagen

Även om rutiner med små barn skiftar, har vi här hemma fått in en rutin just nu som jag tycker mycket om.
Jonah har alltid låtit mig sova ganska bra, vilket jag är tacksam för. 
Jag är säker på att han vaknar då och då på natten som alla små barn gör, men han somnar ofta om av sig själv och vaknar på riktigt först runt 6 eller halv 7. 

Vi äter, byter blöja, och sen hamnar vi här, där vi är nu. 
Ibland gör vi något ihop först. 
Idag har vi tillexempel tvättar ihop jag och jonah.
 Tygblöjorna har funkat utmärkt, och jag ska skriva om det i ett annat inlägg, men dem kräver tvätt senast var tredje dag. 
Så jonah sitter i selen och följer med ner till tvättstugan. 
Han älskar det! Han älskar speciellt att åka hissen och se sig själv i spegeln - jag skulle önska att alla hade förmånen att få se honom skratta då :)



Men nu är vi hör, i  soffan framför "call the midwife".
 Jonah älskar tvn, och ibland är det faktiskt det enda som lugnar honom. 
Vi sitter såhär tills han somnar. 
Hans lilla kalla hand letar sig in under min tröja och ögonlocken faller sakta ihop.
Ibland sover jag med honom här, men ofta sitter jag bara med honom i min famn. Tar en kopp kaffe, går upp och städar med något om jag känner att det måste fixas. 
Morgonen har verkligen blivit dagens bästa stund. 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback