Lediga dagar och drömmar

Igår tog Erik en dag ledig från både jobb och skola, vilket var med än nödvändigt för vår lilla familj. Vi har haft alldeles för mycket att göra de senaste veckorna och vi behövde vilan alla 3.
Jag fick en välbehövlig sovmorgon under tiden som Erik tog Jonah med sig till affären och köpte frukost. 

Resten av dagen tog vi de mest lugnt och gjorde bara spontana saker.
Vi fick på loppis med mina föräldrar där vi fick tag på en wook pannan för 25 kr och söta tavlor till badrummen.
Det blev också en hel drös med byxor inhandlat till Jonah, och det tackar jag mamma för! 
Vi tog sedan en fika på janelings tillsammans med min bror och hans fruoch  lilla J också. :) jonah stod mest på bordet och suktade efter min semla, som han tyvärr inte fick smaka...


På kvällen vad Erik borta så innan vi som vanligt såg på familjen annorlunda var jag och Jonah solo här hemma.
Han har börjat drömma så mycket och det är riktigt jobbigt, för han vaknar upp med ett skrik och utan att riktigt vakna upp. Sen skriker han konstant tills han lyckats somna om helt igen.
Nu går det rätt bra, för jag har insett att han somnar bäst sittande i min Famn vid dessa tillfällen. Men det tog ett tag innan jag insåg det, och det var inte så roligt. Efter gråtattackerna blir vi sittandes såhär, och vem kan klaga på det myset egentligen?







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback