Date night

Den här helgen har jag och Erik verkligen haft det fullt upp.
Erik jobbade hela lördagen med ett gig han hade på en 50 års fest, och igår hade vi två möten i kyrkan där vi var aktiva båda gångerna.
Eller Erik var väl mest aktiv i ärlighetens namn, jag och Jonah knallade mest runt och hälsade på folk. 
Mitt emellan dessa två möten klämde vi iallafall in en lunch på stan och en liten promenad i solskenet, och det betydde så mycket att hinna med det.
Vi är en rätt så "fullspäckad" familj, i den bemärkelsen att det alltid händer en massa saker hos oss,eller för oss.
Och vi gillar att leva så, absolut. Men som med allt annat behöver man en paus ibland och få andas ut lite.
Framför allt behöver man en paus där man kan få ta hand om varandra lite extra.
 
Därför har vi nu bestämt oss för att ha en "date night" i veckan.
På den kvällen ska vi inte boka upp oss om vi inte måste. Vi ska inte bjuda hem någon. Vi ska inte jobba eller stressa, utan vi ska vara tillsammans. Bara vi två. (och Jonah då, men när han blir stor nog blir det barnvakt för honom då)
Det kan låta löjligt men jag tror det är viktigt, och at det kan vara nyckeln till att orka hålla ihop och hålla kärleken vid liv. 
"Date night" låter kanske ambitiöst men det är det inte. En sån kväll kan rymma allt från middag på stan, bio, film på datorn i sängen, en promenad, en tur med bilen....Ja vad som. 
Men bara vi är tillsammans. 
 
Så Erik. Jag älskar dig. 
 Ser fram emot på tisdag! 
 


» Annie

Åh vilken fin låt! Ni har verkligen tur som har hittat varandra så ni gör rätt i att vårda eran kärlek - låter underbart med datenight:)
Kram!

Svar: tack :) ja, jag tror verkligen det är viktigt :)
Johanna

2015-02-09 // 19:59:17

Men guuu, smäller av va fint (menar låten, men date night också)!!!
Kunde inte se den i går.

Svar: tack :) ja, en av mina stora favorit, vilket kanske inte är så konstigt :P
Johanna

2015-02-11 // 11:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback