Tygblöjor

Idag är det söndag, så egentligen brukar jag spendera förmiddagen i kyrkan (och eftermiddagen med någon vän hemma hos oss). 
Idag blev det lite annorlunda, eftersom jag och min Svägerska skulle åka till barnbasaren i Södertälje som hålls 2 gånger per termin. 
Jag har varit där 3 gånger och alltid kommit hem och känt mig lycklig över något speciellt fynd. Jag har inte någon annanstans kunnat stå och rycka bodys för 1 kr stycke, om man säger så.
Jag kan inte hälpa det, jag gillar verkligen loppisar. "tyvärr" har det gjort mig lite prismedveten, och allt över 20 kr på en second hand känns dyrt numera. Men jag får många fynd gjorda också :) Jag var ett tag orolig för om jag verkligen skulle orka följa med, då jag hade förvärkar hela kvällen igår och även kände av dom när jag var uppe och gick inatt. (när jag inte är gravid längre kommer jag nog sakna mina promenader ut i köket för att dricka mjölk, eller alla miljoner toabesök, på natten, tror jag)
Men det gick, och det är jag tacksam för! Även om jag vaggade runt lite ostadigt där på slutet...
 
Det största fyndet på dagens utflykt var ett paket med tygblöjor jag köpte. Jag och Erik har funderat ett tag på att använda det iallfall hemma med bebisen, för att dels spara en del pengar, men också göra det så skönt som möjlilgt för barnet. Jag fick 10 stycken för 50 kr, och när jag googlade på det hemma för att försöka hitta mer insåg jag hur dyrt det är med nya! Så jag gjorde ett riktigt kap, men finns det någon som har några över är jag väldigt villig att köpa in fler :)
 
Efter den utflykten blev det ett härligt familjefika med både bror med familj och syster med familj.
En härlig utflykt och en härlig dag :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback