Söndagsskolan

Igår hade jag hand om Söndagsskolan i kyrkan. Det brukar vara varannan vecka, men nu är det lite mer frektvent i början av hösten för att jag sedan ska kunna ta det lite lugnare under oktober, av vissa uppenbara skäl.
Jag tycker om att ha söndagsskolan, och det är inte bara själva mötet jag gillar. Att gå upp tidigt, sätta sig med en kopp te och planera vad vi ska med barnen är oerhört mysigt tycker jag.
Igår pratade vi om att alla hörde ihop, och att vi skulle tänka inte bara på vårt eget bästa utan även på andras.
Barnen var lika fantastiska som vanligt och jag går alltid från kyrkan med ett leende på läpparna när jag har haft söndagsskolan. Jag hade ett barn som precis lärt sig skrika, ett som precis lärt sig slå händerna mot bordet och skapa fin musik, en rymling och ett barn som ville förtydliga för mig att det kommer göra ont när min bebis kommer.  
Många kanske avskräcks, men jag bara älskar det. :) 
 
Jag är verkligen tacksam för all hjälp jag får av kunniga människor när det handlar om det här. Jag har arbetat med barn mycket, både hemma och underm in arbetstid, men det är fortfarande mycket jag har kvar att lära och även jag lär mig varje söndag mer och mer om hur jag kan bemöta barnen.
I lördags kväll satt min mamma hemma hos mig och hjälpte mig med tankar på söndagsskolan när jag fastnat, och det är även av henna vi har fått låna det underbara materialet "himmelrik" vi använder just nu,
Stort tack mamma. 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback