Måndag igen - tillbaka till rutinerna

Vaknar upp idag med en riktig huvudvärk och jag har ingen aning om vartifrån den kommer.
Gårkvällen blev lite sisodär, Erik och jag hade mysigt och kollade på valvakan, han hade köpt pepparkakor till mig då chokladen jag ville ha var slut (typiskt) men jag hade ont av förvärkarna nästan hela kvällen och trodde väldigt seriöst vi skulle bli tvugna att åka in. Jag somnade däremot ifrån det och lyckades missa båda de viktigaste talen på hela valvakan.
 
Idag skriver de flesta på både bloggar och facebook om "en ny era", "en ny tid för sverige" mm, men så fungerar inte livet hemma hos oss. Jag kan ärligt säga att jag är missnöjd med valresultatet, det är inget att hålla hemligt, men jag kan inte heller fokusera på det just nu.
Just nu har Erik gått tillbaka till sina veckorutiner och sitter och studerar grekiska för fullt, och jag funderar över dagen. Den kommer innehålla god mat med goda vänner och även en mammagrupp senare på kvällen. Jag har fortfarande en del småprojekt jag vill hinna med innan bebisen kommer så jag antar jag borde ta tag i de också.
 
En av våra (mina mest kanske) veckorutiner är också att hålla koll på alla rabatter som finns under veckan. Det kan låta snålt eller lite löjligt, men jag förstår inte varför man måste leva dyrare bara för att. Självklart önskar jag att jag kunde handla allt ekologiskt och fairtrade men så ser faktiskt inte verkligheten ut. Erik och jag har valt att alltid köpa ekologiskt kaffe, och det är ett steg i rätt riktning för oss.
Jag är verkligen inte manisk med rabatterna, men jag tycker det är rätt smart att vara uppdaterad på vart man få tag på "Matfynd" om man säger så. Billigt kött eller bröd kan man köpa och enkelt frysa in tillexempel.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback