Lovsångsseminarium, loppis och draktränaren 2

Idag blev det en tidig morgon, vilket min trötta kropp och väldigt trötta huvud inte alls var intresserade av. 
Erik skulle hålla ett seminarium i kyrkan om lovsång och jag hjälpte till med att fixa frukosten, så det var bara att köra igång. 
Vi var kanske ett tiotal personer, och det blev väldigt lyckat tycker jag! Vi fick umgås, höra undervisning om lovsång och även sitta i grupper och samtala. Jag hoppas det blir fler sånna tillfällen framöver :)

Efter det hade kyrkan loppis på gården utanför passande nog, och det kunde vi knappast låta bli att spana in. Det var likadant förra året, och eftersom jag köpte en del så ville jag se om jag kunde göra samma fynd i år. Och lite fynd gjorde jag allt. Dels så köpte jag den här jättefina jul ljusstaken för 20 kr som kommer passa perfekt hemma hos oss i jul, och sen fick jag tag i en skål från tupperware för 10 kr.
Vi har en del tupperware hemma, men hemligheten är helt klart loppis och second hand. Där kostar inte sakerna flera hundra styck :) 

När vi ändå kom in lite på julen kan jag visa mitt broderi som jag ägnat en del av dagen åt. Det är bra sysselsättning när man måste försöka sitta still lite. Längtar efter att få upp det på väggen :)

Ikväll kom 3 av mina syskonbarn hem till oss också, och vi passade på att poppa lite popcorn och äntligen se draktränaren 2. Jag tyckte verkligen om den första, så det var på tiden att vi såg den. Som alla uppföljare var den kanske inte lika bra, men absolut helt okej :)

När det gäller liten är jag trött just nu. Jag vill mest att bebisen ska födas NU och jag orkar inte vänta längre. Vi var inne på förlossningen för någon dag sedan och såg att det är på gång, så nu sitter man mest och väntar. Igår hade jag så ont att jag fick ta starka tabletter som gjorde mig helt borta.
Och sen längtar jag. Så oerhört mycket. Barnrummet står öppet och jag ser in där varje dag.
Kom nu liten, vi älskar dig. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback