Helgen - den mest intensiva perioden

Min pappa sa till mig i veckan att han tyckte jag och Erik hade lite väl mycket för oss kanske i dessa tider, och att vi borde varva ner lite och kanske inte säga ja till allt när vi inte vet riktigt hur lång tid det är kvar innan Liten vill komma hem till oss.
Just då hade han rätt, vi har haft en vecka med massor av möten och uppgifter och vi borde nog sagt nej till en del.
Men det är så svårt! Man vill ju så mycket!
 

I vanliga fall brukar veckorna däremot inte vara så fyllda med aktiviteter, utan rätt så lugna.
Det är faktiskt helgerna som konstigt  nog är mest intensiva för oss, och så har det varit även den här helgen

Igår var Erik iväg med kyrkan på planeringsdag hela förmiddagen och under tiden passade jag på att städa upp det sista i barnrummet (passade bra eftersom Erik bett mig ta det lugnt innan han åkte) och sedan umgicks jag med min familj. Vi tog en tur på stan där jag bland annat inhandlade julklapp nr 2 för i år. Sedan tog vi oss till "nyckelpigeparken" som min brorson så sött uttrycker det, och lekta och fikade. Jag älskar att umgås med min familj, och det är verkligen speciellt att få umgås med lilla S som man fått följa sedan han föddes. Det är ofattbart hur han har vuxit, och att föra ett samtal med honom är en ren fröjd. Men oj vad svårt det kommer bli att se honom växa upp!
Så har jag i och för sig känt med alla mina syskonbarn, och jag förstår att det kommer bli ännu värre med mina egna barn så det gäller väl att vänja sig antar jag.
 
 
Här är en bild från parkbesöket på min pappa och lilla Judith. sötnosar :)
 
På kvälle hade vi möte i vår kyrka med Tommy Dahlman så det gick vi på, Erik skulle dessutom spela. Det var mycket bra måste jag säga, intressant att våga tala om sorg och smärta och det är verkligen något vi borde göra oftare. Han är en intressant person, och vill ni läsa något av honom rekomenderar jag er att kolla in hans blogg: http://blogg.varldenidag.se/dahlman/
 
Idag så har vi haft möte i kyrkan igen, som vi alltid har på söndagar. Jag och Erik hade båda två söndagsskolan, så vi gick upp tidigt och förebredda oss. Han hade den äldre gruppen och jag hade den yngre. Det känns spännande att få starta det arbetet den här terminen, dels för att vi just valt att dela på oss. Jag hade ingen aning om ifall det skulle komma några till den äldre gruppen eftersom den inte funits förut, men totalt var vi 13 barno ch majoriteten höll till i den äldre gruppen. Superspännande! Och roligt var det också :)
 
Efter Gudtjänsten följde vår vän Pierre med oss hem och vi såg på lite Chuck och Doctor Who och åt middag ihop.
Middagen var typisk latmat idag, det blev färdiga Rösti som vi åt tillsammans med stekta hamburgare. Inte direkt klassisk söndagssmat, men kanske klassisk Lindbergs mat istället.
 
Nu ligger jag i soffan och ser på valvakan och har lite ont i magen. Erik ska ta cykeln ut och köpa choklad till mig och torrfoder till Simba, och allt är rätt så underbart ändå.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback