BB väsan

Erik och jag har insett, efter flera besök på förlossningen och en övernttning (som kommer i ett senare inlägg)att det är hög tid för oss at packa bb-väskan. Vi skulle förmodligen gjort det för länge sedan men tiden har inte räckt till bara, och det har alltid funits "viktigare" saker att göra.
Det står väl i ungefär varende mamma tidning vad man ska ha i sin babyväska, men jag tänker inte följa dessa listor till fullo.
Det står tillexempel att man bör packa blöjor och bindor eftersom sjukhuset ofta inte har så det räcker, men det klart dom har det känner jag. Man får väl be om nya. Det är iallafall inget jag tänker slösa plats på.

Men här kommer min lista, på vad jag och Erik helt enkelt tycker är viktigt att ha med oss.
 
> Snacks. helt enkelt godis, musli bars och liknande.
> Bekväma kläder att åka hem i för både bebis och mamma.
> Ombyte till Erik.
> hygienartiklar. Typ en tandborste, hårsnoddar mm.
> saker att sysselsätta sig med. Man vet ju inte hur länge man får stanna, så tar med mig någon bok för både mig och Erik, något handarbete, en dator och serier.
> elektroniska viktiga saker. Som laddare till mobilerna och en kamera.
> Viktiga papper. Mitt Id-kort samt mapen från aurora med förlossningsplan bland annat.
> saker till bebisen som betyder något. Precis som det låter, sentimentala och viktiga saker som jag vill ge min bebis direkt. Tillexempel snuttefilten jag har stickat, ett godsedjur mm.
 
 


» Sanna

Blöjor lär absolut finnas, vi klarade oss i alla fall och vi låg inne i typ 10 dagar :) sjukhusets bindor (i Uppsala var vi) var dock inte så sköna, så jag var glad att jag hade med egna. Vi tog också med oss egen mat eftersom den på sjukan inte alltid är så god. Dock räckte ju inte den i 10 dagar... Men sånt kan man ju inte veta innan ;) ett hett tips och typ det bästa jag hade med mig var ett riktigt bra läppcerat! Man får helt sjukt torra läppar av allt andandes genom värkarna! Har aldrig haft så torra läppar någon gång, vet fler som tycker lika :) annars håller jag helt med om att man inte behöver packa så himla mycket, det mesta finns ju som sagt där ;) jo! Jag var väldigt glad att jag tog med mig egna duschgrejer. Inte till första duschen direkt efter förlossningen, men när man vilat en stund är det väldigt skönt att få ta en ordentlig dusch! :)

2014-09-08 // 14:58:30
» Linda

Packa bindor! Sjukhusens är helt groteskt obekväma att ha på sig, klumpiga och stora. Ta nattbindor dock, annars får du byta väldigt ofta.
Mat till Erik under förlossningen, likaså på BB (I Uppsala fick pappan betala på BB och köpa eget på förlossningen).

2014-09-08 // 16:47:56
» Suzan

Tips att ha med kontaktdetaljer till de nära o kära ni vill kontakta efter förlossningen. Kamera för att ta de första bilderna på babyn. Riktigt bekväma kläder för dig som mamma, kom ihågatt du ff är stor efter förlossningen. Bilbarnstol behövs innan ni får åka hem. Amningen är ett helt eget kapitel. Ta all hjälp som finns för att få det att funka.lycka till!

2014-09-08 // 20:22:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback