Vecka 39

Tiden går så långsamt, och ändå på något konstigt sätt så går den ju fort. Igår gick vi in i vecka 39 och det borde ju verkligen glädja mig, för det betyder ändå att jag inom iallafall en månad absolut har en bebis i famnen.
Men så känns det inte.
Just nu känns det segt, tungt, tröttsamt och som en enda väntan. Jag gissar att det beror på alla förvärkar, jag har ju varit redo i flera veckor för att föda när som helst känns det som! 

Dessutom har jag så svårt att släppa saker. Jag vill fortfarande hjälpa till i kyrkan, ha söndagsskola, åka på marknader och hitta på saker med familjen. Men någonting inom mig vet väl ändå att jag måste ta en paus nu, människor klarar sig utan mig trots allt. 

Erik och jag har velat ta lite mer gravidfoton som minne av det hela men jag har verkligen inte orkar och nu har han dessutom varit sjuk några dagar. Han tog däremot några kort i söndags efter barnvälsignelsen, och det här blev min favorit. 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback