40+0 - det är dags att komma nu!

Idag känns det som att tröttheten vinner över allt annat. 
Det låter lite dystert, men jag tänker att jag måste njuta av det och faktiskt låta mig vara en trött en dag. Det är ju trots allt inte vilken dag som helst idag. 
 
Sov rätt länge idag och gick sedan till kyrkan på bön. 
Vi hade en tid hos barnmorskan idag som visat ungeför samma sak som alla besök gjort de senaste veckorna:
 
Blodtryck på 124/80.
Barnets hjärtljud på 135. 
Sf måttet enligt kurvan. 
Barnet fixerat och huvudet långt ner 
 
Samtalade lite med henne om de besvär som dykt upp den senaste tiden, som att jag får så ont i händerna när jag sover, och att andningen är svår eftersom barnet trycker upp sig hela tiden med ryggen och rumpan i mina revben. ( Det är rätt roligt att se faktiskt, magen blir helt sned ) Men eftersom jag och Erik "bara" har max 2 veckor kvar av graviditeten, är det liksom inte så mycket att göra åt det :)
 
 
Barnmorskan är själv förvånad över att vi faktiskt gått så här långt med alla förvärkar och tjafs som varit, men det är inte mycket mer att göra med det. 
Idag är vi beräknade, men känslan att det skulle ske ikväll är inte direkt närvarande. 
 
Kan ju tillägga att efter en väldigt mysig lunch med Erik och mamma på sjukhuset sov jag en och en halv timme till. 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback