Nattillamående

Min sömn har verkligen förändrats sedan jag blev gravid. I början var jag supertrött hela tiden, och sov som en stock flera gånger om dagen. Sova mitt på dagen kan jag fortfarande göra visserligen, men den tröttheten har lugnat sig lite den senaste tiden då jag inte jobbar just nu.
Men nu har det blivit annorlunda. Det startade för någon vecka sedan av att jag vaknade varje natt och var tvungen att gå på toaletten (och äta lite....)
Men nu vaknar jag och kan verkligen inte somna om. Mitt i natten, runt 3, vaknar jag och mår illa. Och då menar jag jätteila. Bäckenet gör ont och ofta tar det tid innan jag kan somna om för jag måste byta ställningar hela tiden med benen. Skönast är att sova på ryggen men då mår jag oftast mer illa, vilket jag hör att man kan göra.

Jaja. Någon som varit med om liknande? Kanske har något bra tips på vad man kan göra?


» Sara

Jag sov alltid med en kudde mellan knäna, för att avlasta bäckenet på natten. Tyckte det hjälpte lite för mig iallafall :)

Svar: ja det har jag bara provat någon gång, ska nog fortsätta med det :)
Johanna

2014-05-05 // 09:52:47

Precis som Sara skrev, jag började också sova med en kudde mellan benen, tyckte att det avlastade lite i alla fall. :)
Såg din mage, vad fint. Vänta bara den kommer bli större och när du äntligen börjar känna liten där inne. De första fladdret och sparkarna och buffarna är helt magiska kan jag lova <3
kramar
Ellis

2014-05-07 // 12:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback