Vilken varm dag!

idag är det så galet varmt hemma hos oss i Eskilstuna. Jag satt nyss ute på balkongen och läste lite men fick gå in ett tag för att svalka mig lite, man orkar inte hur mycket värme som helst.
Och att jag dessutom tycker den vanliga temperaturen är varmare än vanligt numera gör det ju inte bättre :) 
 
Idag har jag och Erik haft en riktigt mysig sommardag. Min bror med hans familj kom hit på fika vid 11 tiden och vi fick en chans att bara umgås en stund. Dom hade med sig en hel påse med saker som deras barn inte längre behövde och som vi fick använda till liten. 
TACK! 
Det var kläder, men också några nappar och en såndär fiffig napphållare som man fäster nappen på så den inte åker iväg när bebisen spottar ut den.
En sån hade jag ändå tänkt köpa så det passade perfekt att vi får låna en, då jag inte direkt har hittat några billiga sånna än. Vi kan ju inte veta att liten vill ha napp ens, men ifall att så är det väl bra att vara förberedd. 
 
(Jag måste säga att det verkligen är en stor välsignelse och glädje för oss att ha så mycket människor i vår närhet som vill och kan bidra med saker till oss. För bara någon dag sedan kom Eriks pappa över med en påse blandade saker, lite kläder också men även en hel påse blöjor och annat. Det tas verkligen emot tacksamt)
 
Vi passade på att låna hans grabb sen någon timme, var ute och matade ankorna och fikade på ett jättemysigt cafe här i stan som heter lilla tuppen. Jag har alltid älskat att umgås med barn och jag ser verkligen fram emot att få fortsätta umgås med mina syskonbarn, fast tillsammans med deras kusin i höst. Om jag fick välja mellan att umgås med vuxna eller barn finns det ingen tvekan för mig. Barn är ärliga, härliga, snälla, roliga, kreativa och dom ser inte nederlag eller det omöjliga som vuxna gör. Dom har fortfarande inte upptäckt allt det finns att upptäcka och dom glädjer sig fortfarande över minsta lilla upptäckt. 
Egentligen tycker jag vi också fortfarande borde leva så, vuxna också. 
 
Jag ska försökta ta mig ut på balkongen en sväng till men önskar er alla en bra dag så länge!
Kram / J
 
För övrigt, hittade den här på ikeas hemsida också. Visst var den otroligt söt? Det är ett badlakan som man ska svepa in bebisen i. 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback