Samtal från Aurora

Gissa om min förvåning när det ringde en kvinna från förlossningen till mig IDAG! 
Det är inte direkt vad man tippar ska hända en söndag när man sitter på balkongen hos sin bror och äter glass. 
Det var däremot ett efterlängtat samtal och det handalde om min önskan att få komma till aurora och tala med dom om förlossningen. 
Jag fick en tid i slutet av Augusti och även om det är ett tag kvar känns det betryggande att veta att man har den bokad. 
Jag trro det är nödvändigt för mig, och jag hoppas att det kan hjälpa mig mycket. Jag är rätt orolig för förlossningen, men inte för smärtan eller något sådant. Jag förstår att det gör ondare än man kan föreställa sig, men det är ändå naturligt och det finns bra smärtlindring. 
Det jag mest oroar mig för är min egen kapacitet. Tänk om jag är för svag och det inte går bra, tänk om jag på något sätt är ansvarig för att något händer mitt barn. 
Jag vet logistk att det inte kommer bli så, men som sagt, att få all hjälp man kan och få en chans att samtala om det med människor som ser det dagligen tror jag är bra. 
 
Har ni någon erfarenhet av aurora?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback