Lite gott och blandat :)

Nu kommer ett inlägg med lite spretig karaktär, men det blir så när man har mycket att berätta, heh :) 
 
För det första tänkte jag ta upp det här med vadkramperna Jag har fått flera bra tips angående hur jag kan lindra kramp i vaderna på nätterna, och det tackar jag verkligen för! Det är skönt att kunna vända sig till andra och få hjälp med saker man själv inte har så bra koll på :) 
Ett av tipsen hade jag aldrig hört förut, och det var att man kunde dricka grape tonic för att lindra kramperna. Det fanns tydligt ett ämne som heter kinin naturligt i det som skulle lindra kramperna. Jag testade faktiskt och tror att det har hjälpt en del. Vaknade visserligen inatt och kände var kramper på gång, men jag hann avstyra dom genom att sträcka upp tårna. Annars brukar jag bara vakna mitt i krampen, så det tackar jag för.
Bra tips till alla er som också har problem med kramper alltså :) 
 
För det andra har jag hittat en bok jag bara måste läsa! Den heter "En mamma blir till" och är skriven av Malin Wollin. Jag hade aldrig hört talas om henne förrän hon gästade nyhetsmorgon för inte så länge sedan. Hon verkade precis vara en sån personlighet som jag gillar när det gäller barnuppfostran, så tror och håller tummarna för att boken verkligen kan vara bra. Tänkte ta mig till biblioteket och låna den imorgon :) 
 
 
För det tredje fick jag chansen att snabbt snabbt idag träffa en gammal kompis som nyss fått barn idag. Vi stötte bara ihop med varandra på stan så hade inte planerat det och hann inte prata så mycet, men det var riktigt härligt! Hon fick barn i tisdags och han var så söt! Man glömmer bort hur små bebisar egentligen är när dom är nyfödda och jag blir alltid lika faschinerad av det. Snacka om att jag själv började längta tills det är dags nu....:)
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback