Han eller Hon

 
Det här med han eller hon...Jag har fått frågan varför jag skriver "han" när jag skriver om liten och jag har faktiskt inget bra svar på det, även om jag tänkte försöka förklara det nu. Det är ju alldeles för tidigt för att veta vad det är för kön, och jag är väl lite tveksam till om man kan "känna på sig", eller snarare om jag skulle kunna känna på mig om det var en pojke eller flicka, men när jag väl ska skriva om liten blir det alltid i formen utav en "han". När jag och E har kommit så långt att vi kan ta reda på om det är en pojke eller flicka är vi rätt enade om att vi vill veta. Det känns spännande nog att vara gravid, att uppleva alla känslostormar och sympton, att vårda det här barnet och se till att man klarar det. Att få veta om det är en pojke eller flicka känns spännande i sig, istället för att vänta, Även om jag absolut förstår charmen i att få reda på det efter förlossningen också. Och för mig spelar det absolut ingen roll! Blir det en flicka kommer det bli E:s lilla prinsessa som han kommer skämma bort över allt och som jag kommer försöka lära allt om att stå på sig och vara den hon vill, och blir det en pojke kommer E säkerligen lära honom allt om superhjältar och jag kommer få honom att älska böcker.
Jag älskar liten oavsett. 
 
Hur har ni gjort?/ Kommer ni göra? :)
 
 Det här kortet har min man tagit på sin systers barn, och det får mig att längta så....
 
 
 
 


Vi var nyfikna och kunde inte hålla oss från att fråga. Dock va barnmorskan väldigt osäker på vad det var för en liten filur men trodde mest på tjej vilket gjorde oss ännu mer nyfikna än innan! Hade hellre velat veta säkert eller inte veta alls för nu tänker vi ändå att det är en tjej o hur blir det då om det kommer ut en pojke :P

Svar: Hm jo det förstår jag! Haha usch vad svårt det är :p
Johanna

2014-02-22 // 17:37:17

Vi har valt att inte ta reda på kön av flera olika anledningar men tycker nu mot slutet att det skall bli extremt spännande att se vad det är för filur som gömmer sig. Är det en fotbollsspelar eller är det en gymnast? Ja, det är nog den största frågan vi ställer oss. Haha.

2014-02-23 // 21:41:15
» Ninni

Vi fick också ett kanske är en flicka. Men idag fick vi kollat ordentligt. De är en flicka. Och de känns så himla bra att veta. Jag kom närmare lilla bebis så mycket och de känns super!!

Svar: Vad härligt! :) grattis
Johanna

2014-02-27 // 20:03:39
» Linda

Grattis till det mest underbara som finns. Vi ville absolut inte vet, inte med någon av grabbarna. Vi sade till och med till bm, att hon inte fick berätta om hon såg.
Jag var spiksäker på att A var en Hedvig. Med E var jag osäker ända in på förlossningsrummet, men då trodde jag på en kille.

2014-04-21 // 16:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback