Vecka 32

Idag går vi in i vecka 32! Jag har sovit rätt dåligt inatt på grund av massa mardrömmar, så har lite ont i huvudet idag. Tänkte bara dela lite information om vad som händer i min kropp just nu :) dom tipsar om att man bör skaffa en gravidförsäkring men jag och Erik har valt att inte göra det. Dels är det en kostnad som inte varit aktuell för oss att lägga ut just nu, och dessutom känns det fel för mig. Det känns som att jag förväntar mig att något ska gör fel. Självklart ska vi försäkra vårt barn när det är fött, men vi väntar tills dess.







Men du, jag tror att gravidförsäkringen (i alla fall den enklaste formen) är gratis på if och trygg hansa. Skadar ju inte!

2014-08-20 // 12:20:52

Jag valde gravidförsäkringen som kostade nåt på 1000 kr hos trygg hansa. Självklart tar man inte en försäkring o är inställd på att det ska gå fel. Min förlossning skred på hur fint som helst, jag öppnade mig till 10 cm o fick krysta. Men min tös ville inte ut den vägen. Nix! Det blev ur-akut kejsarsnitt. Dagen efter vi kom hem från BB så ringde jag trygg hansa, jag fick alltså 3000:- för mitt snitt. Det kändes extremt bra då. Jag skulle verkligen aldrig i hela mitt liv gå igenom en graviditet o förlossning utan försäkring. Man kan ju åtminstone teckna den som är gratis iaf! :)

2014-08-20 // 14:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback