Loppis och bröllopsdag!

Den här helgen har det varit fullt ös hela tiden, och därför har jag varken orkat eller hunnit blogga något vidare. 
Jag har sagt det förut, men jag anser också att man ska försöka njuta av ögonblicken när dom kommer, även om det innebär att man inte kan blogga om dom. Det finns så många som vill dokumentera allt som händer i deras liv precis när det händer, och det gör att dom kanske missar det vackra i ögonblicket.
Såg nyligen olika tweets från kvinnor som låg inne för sin förlossning.
Jag skulle aldrig tweeta eller blogga under min förlossning. 
 

Så därför berättar jag om min helg nu istället :) 
 

Den här helgen för exakt ett år sen så gifte sig jag och Erik. Vi bestämde oss för att fira hela helgen, dels för att man kan göra mer mysiga saker oftast på en lördag då affärerna är öppna, men också för att vi förstår att nästa års firande inte kommer kunna bli lika stort. Vi kommer ha liten då på ca 10 månader och hur mycket barnvakt som helst kan man inte kräva direkt :)
Så igår startade vi allt genom att gå på eskilstuna parkfestival tillsammans med Eriks syster Jenny. Bland annat gick vi lite på en loppis som fanns där, och gissa vad jag handlade...
 
 
På kvällen passade vi på att gå på bio vilket vi verkligen inte gjort på hur länge som helst.Vi såg filmen "guardians of the galaxy", och även om det var en hel del ögonblick som inte var snälla mot en gravid kvinnas hormoner (tårarna rann...) så var den väldigt bra :)
 
Idag så har vi firat ännu mer, och jag måste bara säga tack Erik. <3 Du har gjort dne här helgen väldigt speciell och minnesvärd.
Först fick jag frukost på sängen med allt det jag älskar just nu: choklad, juice och mjölk. 

Efter det tog han med mig till en park han hittat är i Eskilstuna som han länge velat visa mig. Där var vi flera timmar, bara pratade, fikade, stickade och vilade. Vi hittade en fin plats nära vattnet och det var hur idyliskt som helst. 
 
 
Middag serverades sen på en restarang som heter Mcbeth och som jag och Erik har ätit på när vi var nykära. Det var väldigt nostalgiskt att återvända till en sån plats och minnas tiden när vi precis hade träffats. Och god vegetarisk Lasagne hade dom också :)
Sist men inte minst lagade vi egen chokladsås och åt glass framför en film hemma i soffan. Jag är nu totalt helt officielt slut, men det var värt det :)
1 år som gifta måste ju firas. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback