sjukgymnast

Så, nu har jag äntligen haft mitt beskök hos sjukgymnasten. Jag har ju länge haft ont i ryggen och bäckenet, sedan typ vecka 6, och jag anade redan att det var foglossning. Tros de var det skönt att få göra besöket hos sjukgymnasten och se vad dom säger och vad diagnosen är. Så det liksom inte bara är jag som hittar på en massa sympton eller så. 
Och nej, det hade jag ju verkligen inte gjort. Sjukgymasten var jättetrevlig, och sa väl kortfattat att man kunde ha ont på 3 ställen i bäckenet och jag hade ont på alla 3. 
Jag fick lite tips på olika övningar jag skulle försöka göra hemma, samt tid för bassäng gympa om jag ville testa det. Jag skulle fortsätta använda mina kryckor som jag redan hämtat ut samt stödbältet. Jag fick inte heller längre gå till jobbet, utan hon ville att jag skulle börja ta bussen eller cykla. Vi få väl se hur det går. 
 
Sjukgymnasten hänvisade också vidare mig till en läkare för att samtala om sjukskrivning. På henne lät det som att det skulle gå enkelt för mig att bli sjukskriven om jag ville, för jag hade redan så pass ont och kommer förmodligen få mer ont ju tyngre barnet blir. Känner själv att en sjukskrivning på sätt och vis skulle vara väldigt bra, så får se hur det blir. Har faktiskt redan ringt min barnmorska som ska kalla mig till en läkartid så fort hon får någon ledig.
 
Ha det så bra i solen så länge
Kram
/Johanna fogl


Oj va tråkigt och speciellt att få det så tidigt. Vilken vecka är du i nu?

Svar: Nu är jag i vecka 14 :)
Johanna

2014-04-16 // 20:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback